keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

SOME yrityksen käytössä


Sosiaalinen media herättää ajatuksia, tunteita ja kysymyksiä. Kuulin hyvän vertauksen. Ennen tuotteidensa myyjä seisoi torilla kertomassa kovaan ääneen mitä myy ja houkutteli asiakkaita. Nyt torin sijaan ollaan esillä ja huudellaan sosiaalisessa mediassa. Juuri siinä minkä kanavan olet valinnut.

Pidätpä blogia, laitat videoita YouTubeen, kirjoittelet ja laitat kuvia Facobook:iin tai Twitteriin yrityksesi nimissä, niin yritys tarvitsee kasvot. Torilla ihminen haluaa nähdä keneltä ostaa ja jutella hänen kanssaan. Samoin muualla. Anna siis kasvot ja juttele ihmisten kanssa. Niin - ja se jutteleminen on sitä, että myös kommentoit toisten kirjoituksia ja päivityksiä eri ryhmissä. Toisaalta kuulostaa työläältä, mutta ainahan sieltä voi myös saada ajankohtaista tietoa oman toiminnan kannalta hyödyllisistä asioista.

Verkossa et tavoita pelkästään niitä, jotka ovat juuri nyt etsimässä tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Ehkä suuremmaksi osaksi olet vain näkyvillä ja kuuluvilla. Hetki, jolloin tuotteen tai palvelun hankkiminen on ajankohtaista voi ollakin joku muu. Silloin sinut voidaan muistaa. Joten muistathan laittaa tilisi tiedot sikäli ajan tasalle, että sieltä löytyy oikea puhelinnumero ja osoite mistä sinut tavoittaa.

Etkä tavoita pelkästään nykyisiä tai mahdollisia asiakkaita, vaan sinun on mahdollista myös verkostoitua muiden alasi asiantuntijoiden kanssa. Ajatustenvaihto voi olla mukavan piristävää arjen puurtamisen lomassa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti